ASK 't Harde, 7 mei 2010 - Donderdag 6 mei begon met het opstellen van de lanceertorens en het klaar maken van het lanceerterrein. Tijdens dit begon ook het voorbereiden en keuren van de de raketten en motoren. Het bleek al snel dat de raketmotor die Robin Trap zou gaan gebruiken niet paste, omdat de schroeven die de straalpijp en eindkap vast hielden uitstaken. Hij vliegt normaal met HPR-motoren, dus de raket was zo ontworpen dat de raketmotor krap om de motorbuis zat. Verder verliepen alle andere voorbereidingen normaal. Ook werden er motortesten gedaan met vloeibare stuwstof door het Belgische team van Jan Volckaert. Na het diner in het hotel hebben we een groep Belgische studenten Industriële Wetenschappen van het Vrij Technisch Instituut Torhout geholpen. Zij waren van plan twee raketten te lanceren op het NERO gedeelte van de lanceercampagne. De dag voor de lanceercampagne bleek dat de HPR motoren die ze besteld en betaald hadden niet geleverd werden vanwege nieuwe regelgeving. Erg laat in de avond hebben we ze met onze hulp een alternatieve motor gevonden voor slechts één van hun raketten, waarop nog herberekeningen gedaan werden. Ondertussen vermaken andere NAVRO-leden zich met het gezelschap van Jan Volckaert.
De volgende dag werd regelmatig onderbroken door regen. In de ochtend werden de laatste voorbereidingen gedaan en de raketten werden naar de prep-tent bij de lanceertorens gebracht. Hier had het publiek de mogelijkheid de raketten te bekijken voor de lanceringen. Hierna werden de eerste twee SPR-raketten gelanceerd, waarvan vooral de eerste een goede vlucht had.
Na een sessie voorbereidingen werd de DECA II van Jurriaan van Beek gelanceerd uit de NERO lanceertoren. De raket haalde een hoogte van 2036m met een DECA kaliumnitraat-dextrose motor. Hierop volgde de lanceringen van de derde SPR-raket end de Aeolus van Hein Olthof (DARE). Deze raket vloog goed deze keer, na een geval van spontane hevige hoogtevrees afgelopen oktober (de nokjes braken af toen de raket al in de lanceertoren stond). Jan Volckaert en zijn team deden nog een paar vloeibare stuwstof motortesten.
Het volgende lanceervenster bestond uit de H13 van de NERO en twee SPR-raketten. De H13 vloog heel goed en bereikte een hoogte van 1250m op een Thrust kaliumnitraat-dextrose motor. Beide SPR-raketten crashte echter en er bleef niet veel meer over dan een paar kleine onderdelen. De laatste lancering aan de NAVRO-kant was de "The Grid", een grote modelbouwraket van NAVRO's eigen Harry Advokaat. In plaats van normale vinnen heeft deze raket een niet al te hoog raster (denk aan een frietsnijder). Het werd met succes gelanceerd met een AeroTech F21 motor. De laatste lancering was die van de Belgische studenten of het Vrij Technisch Instituut Torhout. Alhoewel de AeroTech J350W wat minder krachtig was de geplande motor, vloog hij wel goed. Eindelijk succes voor de jongens, die ondanks alle tegenslagen de hoop niet opgaven.